luni, 18 august 2008

MOTTO: “Din scris, m-a lămurit şi tata,
avere nimeni n-o să facă,
dar, pentru mine-ar fi răsplata
să mă citeşti şi să-ţi şi placă.”

Nu mă-ntreba ce nume port, amice,
O să îţi spun la urmă, aşadar,
Citeşte-mă şi fisa o să-ţi pice,
Când o să vezi că am umor şi har!

EPIGRAME

E TRAIUL SCUMP DOAMNĂ, SCUMP
La slujbă merg cu bicicleta
Şi de fumat mă las precis,
Iar seara-n casă, m-am decis,
În loc de bec – aprind bricheta.

BUN E VINUL GHIURGHIULIU!


SIMILITUDINI
**
Dacă n-ai ceva de viţă
Nu eşti nobil, nu eşti fin,
De aceea-ntruna Ghiţă
Bea în loc de apă - vin.

CERCETĂTOR INSISTENT
**
A citit cândva o frază
Despre adevăr şi vin
Şi de-atunci tot cercetează,
Band prin crâşme cu-n vecin.

BUN E VINUL GHIURGHIULIU
***
Vinişor de poamă rară,
Te preschimbă în rebel,
Fără mâini şi fără scară
Suie pân’ la cerebel.

ÎN CEAŢĂ
***
Ghiurghiuliu servit la cramă
Cu-o pastramă bună, grasă;
Bei de uiţi şi cum te cheamă,
Vezi nevasta ... mai frumoasă.

GHIURGHIULIUL, BATĂ-L VINA
***
Merge sprijinit de-un par
Şi din sticlă mai şi gustă,
Blestemându-l pe primar
C-a făcut şoseaua-ngustă.

BEŢIE CRUNTĂ

A plecat grăbit la crâşmă,
După ce-a golit ocaua,
S-a întors şi fâră cuşmă
Măsurând pe brânci şoseaua.

MANIERE SCĂLDATE ÎN VIN
(CĂTRE O SOŢIE CE AŞTEPTA SINGURĂ ACASĂ)

Nevastă mi-e un somn de mor
Şi gândurile-mi sunt obtuze,
Eu mă retrag în dormitor,
Aceste doamne să mă scuze!

DOMNUL CU VEDERI LARGI

Când am plecat la crâşmă-aseară
O poartă-aveam la curte-afară,
Acum sunt patru, măi femeie,
Păi eu în mână-am doar o cheie.

UNUI POET PRIETEN CU PAHARUL

E ceva ce clar se vede
Şi confraţii toţi o ştiu
Înspiraţia-n care crede
Stă ascunsă-n ghiurghiuliu.

INSPIRAŢIE

Despre vin şi-a lui virtuţi,
Ce se trag din mama viţă
Scrii cu har de ne laşi muţi,
Doar când însuţi ... te faci criţă!

EPIGRAME “OLIMPICE”
(BAT JOCURILE POLITICE)

PROMISIUNI ELECTORALE

Stăm cu gurile căscate
La cancan murdar şi clinci,
Pe ecran sunt disecate
Jumătăţile ... lui cinci!


“LOTUL POLITIC”

Mulţi candidaţi azi comcurează,
De la sportivi s-au inspirat;
Cu zel şi râvnă “se lucrează”,
Vor toţi în “LOT”, neapărat!

VARIANTĂ

Cu sârg se antrenează, dur,
De la sportivi s-au inspirat,
Mulţi candidaţi, din primul tur,
Doresc în “LOT”, neapărat!


PARALELE INEGALE

Întrecerea e bestială,
Iar şansele nu sunt egale,
Se fură startul în finală:
Pe la parale inegale!

PROBA DE ARUNCĂRI

Se înconjoară cu pioni,
Chiulăi ce n-au făcut nimica,
Avem atâţea campioni
La aruncarea ... cu pisica!

BIATLON POLITIC
Înotătorii prin lături
Se-ntrec s-ajungă-n vârf de val,
Dar cei mai mulţi, îşi iau măsuri
Şi sar mai bine ... peste cal!

EVOLUŢIA PARTIDELOR LA PROBA OLIMPICĂ -
BĂRNA ... "DIN OCHII ALTORA”

“BÂRNA” lor n-au timp s-o vadă:
Stresul competiţiei;
Sar la alţii în ogradă,
Pe a opoziţie.

VARIANTĂ

BÂRNA altora-i mai mare,
Uite-o, creşte în ogradă!
Şi de-atâta-ncrâncenare,
Pe-a lor nici n-au timp s-o vadă.

P.S.D.-UL EVOLUEAZĂ... LA “SOL”

În sondaje scade,
Spaima dă ocol,
Pesedeu-n spade
A trecut ... la “SOL”!

EDILITARĂ
Călcăm prin gropi şi prin noroi
Şi banii publici ni-i mâncaţi
Şi faceţi legea cum vreţi voi
Şi iar veniţi să fiţi votaţi.

Niciun comentariu: