sâmbătă, 27 septembrie 2008

BUN ÎI VINUL GHIURGHIULIU!
epigrame

SIMILITUDINI
Dacă n-ai ceva de viţă
Nu eşti nobil, nu eşti fin,
De aceea-ntruna Ghiţă
Bea în loc de apă …vin.

CERCETĂTOR INSISTENT
A citit cândva o frază
Despre adevăr şi vin
Şi de-atunci el cercetează,
Tot prin crâşme c-un vecin.

GHIURGHIULIUL - BATĂ-L VINA!
Merge sprijinit de-un par
Şi din sticlă tot mai gustă,
Blestemându-l pe primar
C-a făcut şoseaua-ngustă.

ÎN CEAŢĂ
Ghiurghiuliu servit la cramă
C-o pastramă bună, grasă,
Bei de uiţi şi cum te cheamă,
Vezi nevasta … mai frumoasă.

UNUI POET PRIETEN CU PAHARUL
Cel mai mare el se crede
Şi mă-ntreabă: cum, nu ştiu?
-Cum să nu, e clar, se vede,
Muza ta e-n … ghiurghiuliu!

DOMNUL CU VEDERI LARGI
Când am plecat la crâşmă-aseară
O poartă-aveam la casă-afară,
Acum sunt două, măi femeie,
Iar eu în mână-am doar o cheie.

INSPIRAŢIE
Despre vin şi-a lui virtuţi,
Ce se trag din mama viţă,
Scri cu har de ne laşi muţi
Numai dacă … te faci criţă!

BEŢIE CRUNTĂ
A plecat grăbit la crâşmă,
Unde-l aştepta ocaua,
S-a întors şi fără cuşmă,
Măsurând pe brânci şoseaua.

CĂTRE SOŢIA CE AŞTEAPTĂ SINGURĂ ACASĂ (MANIERE SCĂLDATE ÎN VIN)
Nevasă, mi-e un somn … de mor
Şi gândurile-mi sunt obtuze,
Eu mă retrag în dormitor,
Aceste doamne să mă … scuze!

UNUI ABONAT LA CRÂŞMĂ
La biserica din sat
Nici din an în Paşti nu trece,
Dar la crâşmă-i abonat
Că-l aşteaptă vinul rece.

BUN ÎI VINUL GHIURGHIULIU!
Vinişor de poamă rară,
Te preschimbă în rebel,
Fără mâini şi fără scară
Suie pân’ la …cerebel.

DAMBLAUA VECINULUI
Îmi povestea asear’ vecina
Că are-un soţ …de pus la rană,
Dar are-o hibă. Bat-o vina!
Prea stă lipit de damigeană.

IN VINO VERITAS
“Adevărul e în vin”,
E-o sintagmă-o ştie-oricine
Şi s-ar potrivi din plin
De-l bei tu, nu el pe tine.

UNUI CHEFLIU
În general e cumsecade,
Dar când l-apuc-un chef de viaţă
Bea vinişorul de la gheaţă,
Cam până lat … sub masă cade.

PEDEPSIREA UNUI SOŢ
-Sunt afumat, dar sunt cuminte!
O tot învârte şi o scaldă.
-O să te-nveţe fata minte,
Un an nu vezi … o ciorbă caldă!

UNUI ALCOOLIC
Beţivii fac urât când n-au:
-Crâşmare, dă-mi ceva să beau,
Adu-mi chiar spirt medicinal!
Eu beau orice …şi din canal.

SFAT PENTRU UN BUN PRIETEN
Puterea ursului e vinul,
Când bei o cană – te sfinţeşte,
Dar nu forţa, că de-ţi faci plinul,
Licoarea magică …sminteşte.

PRETENŢII EXAGERATE
Tu astepţi ca un bărbat să se poarte cuviincios
Când a dat pe gât atâtea sticle pline cu spumos,
Când se-nvârte-n juru-i tot vrei să converseze cult?
Când îl lasă raţiunea? Nu se poate, ceri prea mult.

Niciun comentariu: