sâmbătă, 27 septembrie 2008

EPIGRAME PE TEME DIVERSE


REZOLVARE FUNERARĂ
În cimitir e-o mare criză,
Cu greu găseşti o groapă-acum,
Dar, la o scurtă analiză,
Găseşti destule gropi … pe drum.

EXPORT JALNIC
La export nu stăm în faţă,
N-avem cu ce ne mândri,
Ţinem locu-ntâi pe piaţă
La exportul... de copii .

BUGETAR ŞI EU ŞI ALESUL
Măi nevastă, fii pe pace!
Bugetar sunt ca şi el,
Leafă voi avea la fel …
Din elastic de mi-o face.

PÂNĂ CÂND?
De-o cam dată-alesul are
Maximă pe lună plata,
Dar să ştiţi, eu am răbdare
Ş-aştept … să se-ntoarcă roata!

HAINA FACE OMUL, DAR ŞI …LIPSA EI
Cu o haină mai fiţoasă
Poţi să-i bagi pe mulţi în boală,
Vor umbla cu limba scoasă
Dacă fata umblă … goală.

ALTE VREMURI
Cinstea-i aruncată la gunoi
Şi hoţia straşnic promovată,
Ţanţoşă se plimbă printer noi
Şi în ţoale-alse admirată.


NUMAI ŞEFUL
Şeful are-un mare viciu,
Vreau, de mult, de el să scap,
El ia prima la serviciu,
Eu, ... castanele în cap.

UNII CU FOLOASEL,
ALŢII CU ... PONOASELE
Când la gât sunt strânşi cu baieri
Asta-i tactica de joc:
Scot cu mâna altor fraieri,
Scurt, castanele din foc.
ASTA-I VIAŢĂ
De foame ochii ni se scurg,
Cămara ne e goală,
În val impozitele curg
Şi viaţa e nasoală!

E TRAIUL SCUMP DOAMNĂ, SCUMP
La slujbă merg cu bicicleta
Şi de fumat mă las precis,
Iar seara-n casă, m-am decis,
În loc de bec – aprind bricheta.

CODRUL FRATE CU ROMÂNUL”
(DIN PREA MULTĂ IUBIRE)
Ca pe-un frate îl iubeşte,
Ocrotindu-l cu căldură
Şi de mult ce-l preţuieşte
L-a adus în bătătură.

CONSERVATORISM
A muncit din răsputeri
Să le ţină-n frâu pe toate
Lucrurile vechi de ieri,
Să rămână neschimbate.

UNUI ARIVIST
Netezea cu grijă treapta,
Vicleşug punea-n cuvinte,
Da în stânga, da în dreapta,
Ca să meargă înainte.
UNUI COLECŢIONAR
Nu e om ca orişicare
Şi de-aceea se mândreşte,
Toate viciile are,
Doar o funcţie-i lipseşte.

UNUIA CARE TOT
DĂ ÎNAPOI CA RACUL
Se justifică-n cuvinte
Că n-a fluierat în vânt.
Ca să meargă înainte
Trebuie să-şi ia avânt.

BĂTUT ÎN ULTIMUL HAL
E rănit şi abătut,
Nu-mi ajung aceste rânduri
Să vă spun cum l-au bătur
Cele mai … urâte gânduri.

CULMEA INVIDIEI
Când îl loveşte un necaz
Nu e aşa nenorocit,
Dar varsă lacrimi cât un iaz,
Când altul este fericit.

MIE, LA SFĂRŞIT DE LUNĂ,
ÎMI MAI RĂMĂNE DIN SALARIU
Starea ta e foarte bună,
Dar la mine-i mult schimbată,
Că salariul mi se gată
Şi-mi rămâne mult din lună.

OBIŞNUINŢA, A DOUA NATURĂ
De mult îi port pică lui domnul Anton
Că-această sintagmă prea des mi-o-aminteşte,
Când stau în cutia de bloc din beton,
Iar el, de la vilă, pe geam îmi vorbeşte.

DE-ALE ROMÂNULUI
Ieri am cumparat din piaţă
Doi cârnaţi şi-o bolbotină.
Spuneţi dacă asta-i viaţă!
Să te coste o chenzina?

LA PIAŢĂ
La tarabă precupeţul,
Cu ce crezi şi ce nu crezi,
Dar când vezi pe masă preţul,
Piaţa … doar o vizitezi.

GENOCID
Ca muştele românii pier
În prea lunga tranziţie,
Ori mor în casă când e ger,
Ori mor de inaniţie.

DE-ALE GURII EXPIRATE,
CU RECLAMĂ AJUTATE
Se umflă tot mai mult reclama,
Luând proporţii colosale,
Dar marfa, când iei bine seama,
Nu face nici cât trei parale.

MINISTRUL JUSTIŢIEI
ÎŞI SUFLECĂ MÂNICILE
(de ochii lumii)


La Parchet e tărăboi,
Azi ministru-l vrea curat,
Şmotru-acolo e în toi,
A trecut la raşchetat!

VERTICALITATE
Permanent s-a descurcat,
Face bine orice salt.
Cu un cap e mai înalt
Decât cei ce-l ţin pleat.

A AVUT ŞI EL ODATĂ
CONŞTIINŢA CURATĂ
Vorba-i falsă, ne arată
Că-n minciună a crescut,
Conştiinţă-avu curată
Doar atunci când s-a născut.

CU DOUĂ FEŢE
Pare blândă ca o rază,
Voce caldă şi suavă,
Dar când rău se inflamează
Are-n gură doar otravă.


MARTOR MINCINOS
-Ştii bine cât vei lua
Pentru marturie falsă?
-Cum să nu, mi se va da
Un logan nouţ şi-o casă!

PENTRU PENSIONARI
E O VESTE MINUNATĂ RECLAMA:
”Excesul de zahăr, grăsimi ...dăunează sănătăţii”

De vreau ori nu de sfatul ei ascult,
N-am bani de dulciri nici chiar de Crăciun,
Iar carne, şuncă n-am văzut de mult,
Deci sănătatea mea precis ... e tun!

PENTRU MINE
NU E O VESTE MINUNATĂ RECLAMA:
“Excesul de zahăr, grăsimi ... dăunează sănătăţii”

Îmi cere prudenţă, să-mi ţin bine gura.
Dar vezi, de Crăciun, mă cam paşte beleaua.
Să plângă pe masă cârnaţii, friptura?
Reclama să moară! Trăiască sarmaua!

CONCEDIU RATAT
Ce plasă în concediu-am luat!
N-am să mai fac aşa prostie,
Am vrut hotel mai înstelat,
Dar stele-au fost …doar pe hârtie.

PSEUDO EXCURSIONIST
Sunt un om prea ocupat,
Fac excursii pe de-a rândul,
Nu am bani, dar stau în pat
Şi calătores,… cu gândul!

ANTITALENT
Vrea să fie cântăreţ,
Fie, pentr-un timp şi-n bar,
Ţoalele îi sunt de preţ,
Vocea, însă- de măgar!

DOI TRACTORIŞTI STĂTEAU LA
CAPĂTUL TARLALEI LA O DUŞCĂ
Şefu-ntreabă furios:
-Bă, de ce nu semănaţi?
Ei îi dau răspuns pe dos:
-Pentru că ... nu suntem fraţi!

ÎN ŞEDINŢA CU SĂTENII LA PRIMĂRIE, PE VREMEA LUI CEAŞCĂ, VICELE:
Cam aşa s-a adresat:
Facem toţi contract din nou!
Noi vom fi exemplu-n sat,
Eu - un porc, primar-un bou.

LA SĂRBĂTOAREA DE LA PUTNA UN PARLAMENTAR S-A AŞEZAT PE SCAUNUL LUI ŞTEFAN CEL MARE ŞI CINEVA ÎL APOSTROFEAZĂ:
-Domnule, nu se cuvine
Pe-acest scaun să te-aşazi!
-Măi, de ce te enervezi?
Mă ridic atunci când vine.

ÎNTR-UN ORAŞ SCOŢIAN SE CONSTRUIEŞTE O PISCINĂ
-Bărbate, astăzi urbea toată
Adună bani pentr-o piscină,
-N-am bani, dă apă-ntr-o găleată,
Dar vezi, n-o da aşa de plina!

UN SCOŢIAN DE ZIUA NEVESTEI
-Ce dar îi faci soţiei, Runi?
-Un ruj de marcă, foarte fin,
Dac-o sărut vreo patru luni
Recuperez şi eu puţin.

UN POLIŢIST CĂTRE O DUDUIE
-Să ştiţi că n-aveţi voie la scăldat,
Duduie dragă, personal v-am zis!
-E prea tîrziuzi! Nu vezi? M-am dezbrăcat.
-Păi dezbrăcatul nu e interzis.

AGLOMERAŢIE
Pe-un drum de ţară, înclinat,
Un car cu boi s-a răsturnat,
Că în resteu trăgeu doar doi,
Da-n car urcase prea mulţi boi.

CUMINŢENIA
Astăzi nimeni n-o mai cere,
Nu mai dă pe ea doi bani,
Vor mireasă cu avere,
Chiar şcolită …de golani.

LOVE LA PRIMA VEDERE
Când o zăreşte-l trage aţa
Şi-ar da şi ultimul lui ban,
Ba unii, zău, şi-ar da şi viaţa,
Nu pentr-o ea …pentr-un ciolan.

E FIERBINTE
Probabil, nu e vina ta,
Că de la prima te încântă
Şi alţii au păţit aşa,
De cum o văd … se înfierbântă!

REŢETĂ DE LIPIT …DIN PRIMA
Când fata suplă şi cochetă
Îşi scoate tacticos ţigara,
El o pândeşte, precum fiara
Şi-aplică trucul ... c-o brichetă.

NOI SUNTEM PE …BECI STĂPÂNI
Privim cu teamă-n viitor
Şi disecăm atenţi ghiveciul:
Întreaga ţară e a lor,
Îar nouă …ne arată beciul.

CONSOLARE
Cu cizma pe grumaz ar vrea meschinul,
Pe glia mea să stăpânească-n veci,
Dar n-a-nţeles, că de mă bagă-n beci,
Acolo eu am … cramele şi vinul.


TATĂL CĂTRE FIU
( tatăl marelui balerin
Rudolf Nuraeyev)

Tu, s-ajungi în viaţă mare,
Ca, de pildă, senator,
Să fii sigur pe picioare
Şi, ajunse ... dansator

ARMĂ CU MAI MULTE TĂIŞURI
Liniştea ţăcerii are
Iz poetic, chiar de preţ,
Însă, într-o confruntare,
Are aer de dispreţ.

UNUI ÎMBOGĂŢIT PESTE NOAPTE
Un coate goale până ieri,
Te-ai cocoţat în scaun azi,
Ai grijă spre ce vârfuri speri,
C-o să te spargi când o să cazi!

TENTAŢIA PUTERII
Din pisc în pisc, sărind mereu,
Atras de aerul de sus,
Te-a ameţit efortul greu
Şi-acuma zaci pe văi, răpus.

CA CIUPERCILE
Peste noapte vezi că-apare
Şi se-naltă către soare,
Vila demnitarului,
De “supt” poala dealului.


REVOLUŢIA REGIZARĂ
Scenariul a fost scris de-afară:
Cam ce-ar fi de schimbat în ţară,
Regizorii pentru păpuşi-
Au fost tov. Gorbi şi cu Bush.

JOC DUBLU
Soldăţoiul -trădător,
Şi-a pus ghipsul la picior,
A făcut la alţii jocul,
Ceştii i-a grăbit sorocul.

REVOLUŢIE ÎN DIRECT
Înghesuială pe ecran,
Vorbeau cu patos şi elan,
Era un teatru “genial”,
Minciuna – sport naţional!

“REVOLUŢIONARI”
E miting mare în oraş,
Sunt guri căscate şi borfaşi
Ce zic că-s dizidenţi –sadea,
Şi revoluţiei ... proptea!

RUŞINEA DE ALTĂ DATĂ
Obrazul fin se-mbujora ca sem

Că educaţia creştea mai viguroasă,
Azi mulţi sunt din topor, ciopliţi din lemn,
Cu feţele din cherestea prea groasă.

Niciun comentariu: